L’Ajuntament de Badalona vetllarà per millorar el control d’aquest contracte per tal d’assegurar millor servei a la ciutadania i eliminar possibles sobre-costos
Una auditoria encarregada per l’Ajuntament de Badalona el passat mes de novembre ha detectat greus irregularitats en el contracte de neteja viària i recollida d’escombraries. Segons aquest informe, en el període comprès entre maig de 2010 i desembre de 2015, l’empresa adjudicatària Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) hauria defraudat fins a 12,8 milions d’euros.
L’informe conclou que l’empresa FCC (adjudicatària del contracte des de 2010) podria haver incomplert les obligacions de prestació de determinats serveis i que a més a més s’haurien donat uns importants sobre-costos per l’Ajuntament [veure documentació adjunta]. Tal i com ha explicat el regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, “tot això s’hagués pogut evitar a l’anterior mandat amb una dotació de recursos humans adequada a l’Àrea d’Espais Públics i Mobilitat per garantir l’aplicació dels mecanismes de control que preveu el mateix contracte”.
L’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha indicat que des de l’Ajuntament s’ha vist necessari des del primer moment controlar millor els grans contractes de servei i per aquest motiu es va encarregar l’auditoria. El volum de feina va fer que l’estudi se centrés en el contracte més gros, el de neteja viària i recollida de residus, que també és un dels serveis més sensibles de cara a la ciutadania.
Davant les conclusions de l’auditoria, l’Ajuntament ha anunciat que presentarà aquest informe a fiscalia perquè s’emprenguin les accions pertinents.
ANNEX
CONCLUSIONS DE L’INFORME EN TERMES D’IRREGULARITATS ECONÒMIQUES
ANNEX DE DADES PRESSUPOST 2016 |
||||
421 |
1630 |
22700 |
Neteja viària |
12.400.000 € |
421 |
1621 |
22717 |
Recollida d'escombraries |
10.150.000 € |
22.550.000€
Badalona, 21 de novembre de 2016