Ajuntament de Badalona V4.03
Ets a:

El primer mes de funcionament del nou web de Badalona es tanca amb 64.226 visites, un 120% més que en el mateix període de l’any passat

Comparteix


11/02/2011, 0:00h. - comunicacióparticipació

Augmenta el nombre de visites recurrents, és a dir, d’usuaris que repeteixen visita al web

El passat 10 de gener va entrar en funcionament el nou portal de l’Ajuntament de Badalona, després d’un període de proves en què va conviure amb el web antic i es van introduir millores a la nova versió a partir dels suggeriments dels ciutadans. Ahir, doncs, va fer un mes de la plena operativitat de la nova seu electrònica de l’Ajuntament, i l’increment de visitants ha estat del 120% respecte el mateix període de l’any 2010, ja que aquest primer mes han estat més de 64.000 visites, quan les visites van ser quasi 20.000 els mateixos dies de l’any 2010.

En total, 45.717 usuaris diferents han realitzat un total de 64.226 visites, de les quals més de 44.000 eren noves i quasi 20.000 recurrents, és a dir, d’usuaris que repetien accés al portal. Aquesta dada és molt significativa, ja que la consolidació d’un portal es mesura no només pel nombre de visites totals, sinó sobretot pel fet que el nombre de visitants recurrents vagi augmentant paulatinament.

Cada visita veu una mitjana de quasi 4 pàgines del portal, fet que ha suposat que en aquest període s’hagin vist 251.865 pàgines, amb un temps mitjà per visita superior als 3 minuts.

D’altra banda, pel que fa a la via des d’on els usuaris han accedit al portal, cal destacar que el 45,8% dels accessos provenen de cercadors, com ara Google, el 31,2% d’usuaris que escriuen directament l’adreça www.badalona.cat al seu navegador, i un 22,9% són visites que provenen de llocs web que tenen enllaç amb el portal municipal.

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Badalona i responsable polític del departament informàtic, Ferran Falcó, ha valorat positivament aquestes dades, i ha manifestat que “demostren que la feina s’ha fet bé, que el portal s’està consolidant com un espai útil per als ciutadans, i que el potencial de creixement és encara més gran, a mesura que es vagin introduint noves aplicacions i tràmits en línia”. En aquest sentit, Falcó ha destacat la bona acollida que ha tingut la secció destinada a l’Open Government, així com la possibilitat d’interconnectar els continguts del portal municipal amb una gran varietat de xarxes socials, com Facebook o Twitter.

S’adjunta informació analítica detallada.

Badalona, 11 de febrer de 2011