Cercador
V3.31
Menu
Ets a:

En marxa el nou portal web de l’Ajuntament de Badalona, en fase de proves

Comparteix


10/25/2010 10:00 PM - comunicacióadministració electrònicagovern obert

Durant aquest octubre i els mesos de novembre i desembre el nou portal estarà en fase de proves, per tal que els ciutadans puguin fer propostes de millora que l’Ajuntament intentarà implementar

L’alcalde de Badalona, Jordi Serra, i el primer tinent d’alcalde, Ferran Falcó, han presentat avui el nou portal web municipal, que durant el que queda d’any estarà en fase de proves o “versió beta”. En la línia d’experiències portades a terme per altres institucions i mitjans de comunicació que han renovat el seu web, l’Ajuntament de Badalona ha decidit obrir un període de proves per tal que els ciutadans puguin fer-ne una revisió exhaustiva i realitzar les seves aportacions i propostes de millora.

L’objectiu dels serveis informàtics de l’Ajuntament és analitzar aquestes propostes i, en la mesura del possible, implementar-les abans del gener de 2011, que és quan el portal web que avui s’ha presentat substituirà definitivament l’actual. Així doncs, en aquest període, el nou portal i l’actual espai web coexistiran, ja que, a banda d’implementar les propostes de millora adreçades pels ciutadans, es realitzaran els darreres proves tècniques.

Els usuaris del nou portal podran, a més d’examinar-ne el contingut, provar tràmits en línia ja instal·lats, malgrat que no tindran validesa administrativa. Aquestes simulacions permetran als serveis tècnics comprovar el funcionament dels processos interns de tramitació, mentre que alhora seran una oportunitat dels usuaris per a familiaritzar-se amb aquesta nova oferta de l’Ajuntament.

El concepte del nou portal web municipal es basa en la interacció entre el ciutadà i l’administració. Així, mentre que fins ara el web era un espai des d’on l’Ajuntament s’adreçava als ciutadans, el nou portal pretén ser una eina de comunicació interactiva, mitjançant la qual els ciutadans i l’administració es comuniquin més directament i en les dues direccions. La possibilitat de realitzar tràmits electrònics va en aquesta línia, ja que el ciutadà executa el tràmit i l’administració el resol, tot electrònicament.

Tràmits en línia per a reduir desplaçaments

El disseny del nou portal està pensat per a, de forma gradual, anar reduint la necessitat de desplaçar-se fins a les oficines municipals per realitzar diverses gestions.

Així, el nou portal web, ara en fase de proves i a partir de 2011 de forma administrativament vàlida, està preparat per a reduir les 160.000 visites a l’any que es reben a les oficines municipals de El Viver. Només els volants d’empadronament ja suposen el 12% de les visites de ciutadans a les dependències centrals de l’Ajuntament, mentre que les sol·licituds d’informació general arriben al 15,4%. El registre general (4,8% de visites al Viver), les llicències d’obres menors (4,4%), les inscripcions a activitats esportives (3,9%), o la sol·licitud d’informació i duplicats sobre rebuts (3,0%) són tràmits que es podran fer a través del nou portal municipal.

Això suposa que el nou portal té un potencial que podria arribar a estalviar un 43% de les visites presencials a les oficines centrals de l’Ajuntament, fet que implicaria un gran benefici per als ciutadans i un estalvi de recursos a l’Ajuntament, que alhora milloraria les seves capacitats d’atenció al ciutadà, en reduir la burocràcia i tenir la possibilitat de destinar personal a tasques que permetin accelerar la tramitació de sol·licituds, consultes i expedients.

Open Government: transparència informativa

A banda de la possibilitat de realitzar tràmits en línia, el nou portal web ofereix múltiples opcions en matèria de transparència informativa per part de l’administració, coneguda com a “Open Government”. Ja en aquesta fase de proves, i a l’espera de possibles aportacions per part dels ciutadans, el portal ofereix dades en línia de l’actuació de l’Ajuntament, com ara en matèria de medi ambient o seguretat ciutadana.

Alhora, el nou espai web municipal suposa un important salt qualitatiu en matèria d’informació urbanística i cartogràfica. En l’apartat anomenat “Geoportal urbanístic”, els serveis informàtics del Consistori han integrat totes les bases de dades urbanístiques de la ciutat. En una mateixa aplicació, l’usuari pot trobar des de la cartografia i nomenclatura dels carrers, fins als plans urbanístics executats o pendents d’executar, així com les àrees afectades per planejaments especials o de rang superior.

Cercador i eines d’interconnexió

Una altra eina que els serveis informàtics de l’Ajuntament han potenciat és l’existència d’un cercador que permeti trobar continguts de forma fàcil i còmoda, abastant des dels edictes i publicacions oficials de l’administració fins a les notícies sobre actes o accions del Govern, així com un sistema d’indexació a cercadors externs per tal els ciutadans puguin trobar els continguts sense ni tan sols necessitat d’accedir al portal municipal.

Així mateix, l’usuari pot subscriure’s als continguts del nou portal que més siguin del seu interès, mitjançant l’aplicació RSS. També existeix la possibilitat de traslladar de forma ràpida un determinat contingut del web a qualsevol xarxa social, com ara Facebook.

Certificació electrònica per als tràmits

Per a la realització dels tràmits electrònics, una vegada aquests tinguin validesa administrativa (a partir de gener de 2011), caldrà disposar del certificat digital (idCAT o DNI electrónico), ja que aquest és un requisit indispensable per a garantir els drets dels ciutadans a la protecció de les seves dades.

En aquest sentit, fins al mes de gener es desenvoluparà un programa de suport als ciutadans en matèria de certificació electrònica. Cada dia, de 9 a 14 hores, a les oficines del Viver hi haurà un punt d’atenció al ciutadà en el qual se l’ajudarà a obtenir el certificat digital. L’usuari només haurà de portar un llapis de memòria USB per tal que es pugui endur el seu certificat i introduir-lo a l’ordinador personal. Aquest programa de suport també comptarà amb un telèfon d’assistència, per tal que els usuaris puguin obtenir informació sobre la seva certificació digital. El telèfon és el 93.483.26.10, i estarà operatiu fins al mes de gener de 9 a 14 hores.

6 grans àrees temàtiques

El nou portal municipal té sis grans àrees temàtiques. La primera és la relacionada amb l’Ajuntament, de caràcter marcadament institucional, on hi ha informació relacionada amb l’estructura de l’administració. Un segon tipus de continguts són els agrupats sota el títol “Guia de la ciutat”, on l’usuari pot obtenir en un mapa informació d’utilitat pràctica, en forma de fitxa, des de les farmàcies fins als mitjans de comunicació, passant per centres d’assistència primària o associacions. El tercer gran espai és el dels tràmits, on hi ha els més freqüents, així com un cercador de tràmits. El quart gran espai del portal és l’anomenat “Govern Obert”, on a través de diversos mapes es poden conèixer les actuacions de Guàrdia urbana, de manteniment de medi ambient i via pública, l’estat de les platges, o el Geoportal urbanístic. Una cinquena gran àrea del portal és el dedicat a “Les persones”, on es poden conèixer informació sobre els serveis que l’Ajuntament ofereix als ciutadans. Finalment, ja a la portada, hi ha el sisè gran àmbit, el de l’actualitat, on es poden consultar les darreres notícies sobre l’activitat municipal, així com l’agenda ciutadana.

Els usuaris poden accedir des d’avui al nou portal a través del web actual www.badalona.cat.

Badalona, 26 d’octubre de 2010

Plaça de la Vila 1 | Centraleta: 93 483 26 00 | Informació: 93 483 29 20 | CIF: P0801500J | correu@badalona.cat