Ajuntament de Badalona V4.03
Ets a:

Habitatge



QUÈ ÉS LA MULTIPROPIETAT?

De vegades, trobem a la bústia una carta en la qual ens comuniquen que hem rebut un premi important, i que per recollir-lo cal trucar a un número de telèfon, o bé anar a un lloc que ens indiquen, un dia i a una hora determinats, i generalment amb la parella (marit, esposa). I quan hi anem...

Sovint, durant moltes hores, uns professionals especialment ensinistrats ens expliquen els avantatges d'adquirir un apartament en règim de multipropietat o temps compartit. Això sí, cal signar el contracte immediatament per no perdre una oportunitat única i irrepetible... Fins i tot, de vegades hi ha persones que fan de "ganxos", signant contractes davant de tothom per trencar les resistències inicials. També ens parlen de la possibilitat de modificar el contracte sense compromís, i de tot tipus d'avantatges de tota mena. I tot això, repetim, durant una bona estona...

I arriba el moment que ja n'estem tips i cansats de la sessió, i a més ens ho han pintat tot tant clar i bonic, que pensem que val la pena signar. Apa, signem, ja està, ja ens podem anar a casa, i a més amb un apartament per a tota la vida.

Però:

    • No hem llegit el que hem signat.

    • Si ho hem llegit, no ho hem entès.

    • Si diem que no disposem de diners en efectiu per pagar la paga i senyal, ens fan signar una lletra de canvi, o ens fan utilitzar la targeta de crèdit, o, fins i tot, ens acompanyen al caixer automàtic!

És clar, després ens en penedim, quan ho comentem amb algun familiar, amic o persona que entengui una mica d'aquestes coses. I aleshores és quan, tot llegint el que hem signat, ens adonem que no podem fer-nos enrere sense penalització: o sigui, que hem llençat els diners perquè hem comprat una cosa que realment no volíem.

Això és una estafa? De vegades sí, de vegades no. Cal mirar cada cas. El problema és provar-ho, ja que moltes vegades els contractes signats inclouen una clàusula que diu que el comprador entén perfectament el que està signant. És veritat que de vegades no ens deixen llegir el contracte abans, però com podem provar-ho?

ALGUNS CONSELLS: EL QUE NO HEM DE FER MAI:

    • No ens podem refiar de les ofertes de premis o viatges meravellosos: generalment, ningú no dóna res a canvi de res.

    • Mai no hem de signar cap document sense llegir-lo completament. En el cas que tinguem qualsevol dubte, hem de demanar una còpia del document i portar-la al Departament de Defensa del Consumidor, on ens podran informar.

    • Demanem el telèfon de les persones que, com nosaltres, hi hagin assistit, i així podrem, en cas de problemes, tenir el testimoni de qui potser també ha patit el mateix problema.

I per sobre de tot:

    Mai no ens deixem acompanyar per ningú a casa a buscar diners, ni a un caixer automàtic.

    Mai no utilitzem targetes de crèdit per pagar, ni tan sols com a paga i senyal, ni entrada, ni res semblant.

    Mai no signem lletres de canvi ni cap document anàleg.

    Consultem sempre abans, perquè no sigui massa tard.

    No signem cap document sense estar ben assabentats del seu contingut.

AL DEPARTAMENT DE CONSUM ATENEM LES CONSULTES I RECLAMACIONS SOBRE AQUESTA MATÈRIA. Truqueu al telèfon 93 483 27 44.


Comparteix