El Servei de Mediació de l’Ajuntament de Badalona posa a disposició de la ciutadania una eina totalment voluntària i gratuïta per a la gestió de conflictes i la promoció d’acords perdurables entre les parts gràcies a la intervenció d’un equip professional expert en mediació, gestió i resolució de conflictes.
El procés dona a les persones la possibilitat de sortir de l’espai de confrontació i transformar el conflicte buscant juntes les solucions. A més, els hi permet adquirir les eines necessàries i establir els canals de comunicació per prevenir futurs conflictes.
El servei no ofereix una solució directa a l’usuari, sinó que el que fa és facilitar els elements necessaris per a fomentar la trobada d’una solució per part de les parts implicades.
Els tipus de conflictes que es tracten des del servei són:
• Conflictes veïnals
• Conflictes de l’espai públic
• Conflictes a l’àmbit educatiu
• Conflictes vinculats amb activitats econòmiques
• Conflictes familiars
Les actuacions desenvolupades per l’equip varien segons les característiques del conflicte, adaptant-se a la realitat i les necessitats de cadascun.
Com ho puc sol·licitar?
La sol·licitud del Servei de Mediació es pot realitzar de diferents maneres:
• Presentant una instància a qualsevol Oficina Municipal de Districte o al Servei d’Atenció al Ciutadà.
• Presencialment, sol·licitant el servei a la seu del Servei de Mediació: Passeig de la Plana, 14.
• Per telèfon, trucant al telèfon del Servei de Mediació: 660 504144 - 93483296.
• Per correu electrònic, escrivint a l’adreça del Servei de Mediació: mediacio@badalona.cat
La resposta a les sol·licituds es dóna entre 24 i 48 hores.
Telèfon: 660504144
Correu e.: mediacio@badalona.cat
Adreça: Ptge. Plana, 14
Codi postal: 08911
Horari: Dilluns de 9 a 19h i de dimarts a divendres de 9 a 15h